De wetgeving rond arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim is gewijzigd. De veranderingen treden op 28 november 2022 in voege. We geven je een overzicht van de wijzigingen.
Ziektebriefje
Wanneer je 50 of meer medewerkers in dienst hebt, dan hoeven je medewerkers voor de eerste dag ziekte geen medisch attest meer voorleggen. Dat kan tot drie keer per kalenderjaar. Wanneer de medewerker langer dan één dag afwezig zal zijn, dan is een ziektebriefje wel nog steeds verplicht.
Deze nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat heel wat organisaties hun arbeidsreglement zullen moeten aanpassen of een nieuwe ondernemingscao zullen moeten afsluiten.
Suggested News:
Nieuwe AI-regels: opleiding werknemers en uitstel regels hoogrisicosystemen
November 28, 2025|12:00 pm
Kerstshoppen op zondag
November 27, 2025|12:00 pm
Hoogste aantal zieken in vijf jaar tijd: tips voor werkgevers
November 27, 2025|12:00 pm
Tijdskrediet: wat verandert vanaf 2026
November 20, 2025|12:00 pm