De wetgeving rond arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim is gewijzigd. De veranderingen treden op 28 november 2022 in voege. We geven je een overzicht van de wijzigingen.
Ziektebriefje
Wanneer je 50 of meer medewerkers in dienst hebt, dan hoeven je medewerkers voor de eerste dag ziekte geen medisch attest meer voorleggen. Dat kan tot drie keer per kalenderjaar. Wanneer de medewerker langer dan één dag afwezig zal zijn, dan is een ziektebriefje wel nog steeds verplicht.
Deze nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat heel wat organisaties hun arbeidsreglement zullen moeten aanpassen of een nieuwe ondernemingscao zullen moeten afsluiten.
Suggested News:
Solden! Houd je de winkel open op zondag?
June 18, 2024|2:00 am
Verhoging sociale uitkeringen op 1 mei 2024
June 12, 2024|2:00 am
Wendbare en flexibele organisaties in veranderende tijden
June 11, 2024|2:00 am
Vijf tips om je welzijn te verbeteren als zelfstandige
June 05, 2024|2:00 am