De wetgeving rond arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim is gewijzigd. De veranderingen treden op 28 november 2022 in voege. We geven je een overzicht van de wijzigingen.
Ziektebriefje
Wanneer je 50 of meer medewerkers in dienst hebt, dan hoeven je medewerkers voor de eerste dag ziekte geen medisch attest meer voorleggen. Dat kan tot drie keer per kalenderjaar. Wanneer de medewerker langer dan één dag afwezig zal zijn, dan is een ziektebriefje wel nog steeds verplicht.
Deze nieuwe wetgeving zorgt ervoor dat heel wat organisaties hun arbeidsreglement zullen moeten aanpassen of een nieuwe ondernemingscao zullen moeten afsluiten.
Suggested News:
Zelfstandig accountant: een snel evoluerend knelpuntberoep
January 08, 2025|5:00 pm
Hoe kan jij het aanpassingsvermogen in jouw organisatie vergroten?
November 18, 2024|1:00 am
Zelfstandige worden als persoon met een beperking
September 25, 2024|2:00 am
Klaar om te starten als zelfstandige? Waarom een goede voorbereiding het verschil maakt
September 24, 2024|2:00 am